نماد سایت سایت معرفی شهرستان شهرضا – شهرضا اینفو

مسعود پاینده مهر

مسعود پاینده مهر-سایت معرفی شهرستان شهرضا

مسعود پاینده مهر-سایت معرفی شهرستان شهرضا

آقای مسعود پاینده مهر، در سی ام تیرماه ١٣٢٢، در شهرضا دیده به جهان گشود.دوره ابتدایی را تا پایان هنرستان در شهرضا و اصفهان سپری کرد. وی سپس فوق دیپلم خود را از انستیتو مربیان امور هنری تهران دریافت و برای ادامه تحصیل روانه خارج از کشور شد.

پس از اخذ فوق لیسانس فن بیان از دانشگاه آیووای آمریکا ودرست در سال ١٣۵۶ به ایران بازگشت. وی آنگاه از سوی انستیتوی مربیان هنر دعوت به کار شد.در سال ۵٩ این موسسه تعطیل و از آن پس در دبیرستان های تهران به تدریس زبان انگلیسی و فارسی پرداخت و نهایتاً در سال ١٣٧٨ بازنشست گردید.

پاینده مهر ، از  شیفتگان قند پارسی و ادبیات کهن این مرزو بوم است و همزمان با دید بزرگی که به ادبیات فارسی داشته به ادبیات دیار خود شهرضا نیز عشق می ورزیده. آنطور  که خود می گوید :

علاقه به شعر و ادب را مدیون استاد فضل الله مطیعی، حکیم اسدالله(متخلص به دیوانه) قمشه ای که دایی مادرش بوده و انجمن های سعدی و صائب اصفهان و انجمن حافظ شهرضا بوده است.

استاد پاینده مهر در حال حاضر در تهران سکونت دارد و از سال ١٣٧٢در انجمن غزل تاجبخش و شعر معاصر فرهاد عابدینی خوشه چین اهل ادب است. سایه این مردان معرفت پاینده

محقق:عمادالدین منصف

خروج از نسخه موبایل
رفتن به نوار ابزار