نماد سایت سایت معرفی شهرستان شهرضا – شهرضا اینفو

هنرمند ارجمند غلامحسین سلطانیان

غلامحسین سلطانیان ، فرزند شاعر نام آشنای شهرضا، استاد ریحان در۲۰اسفند ۱۳۳۵ در خانواده ای دوستدار ذوق و هنر در روستای اسفرجان شهرضا پا به عرصه وجود گذاشت. تحصیلات ابتدایی را دردبستان شفیع اسفرجان و مدرسه تاج الدین شهرضا و خواجه نصیر شهرضا و تحصیلات دبیرستان را در مدرسه سپهر به اتمام رساند.

در دوران کودکی ذوق هنریش را در کانون پرورش فکری به نمایش گذاشت و پس از اتمام دوران دبیرستان وارد خدمت سربازی شد و به عناون سپاه دانش در برنامه دریچه ، از رادیو گرگان در استان گلستان به عنوان بازیگر نمایش انتخاب شد. پس از اتمام دوران سربازی وارد دانشگاه شد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به عنوان دبیر در آموزش و پرورش شهرستان شهرضا مشغول به کار شد.

غلامحسین سلطانیان -سایت معرفی شهرستان شهرضا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

او به سبب ذوق هنریش در سال ۱۳۶۵ وارد رادیو اصفهان شد و از محضر اساتیدی همچون غلامرضا عزیزاللهی ، داوود رشیدی ، علی نصیریان و جمشید مشایخی استفاده کرد و توانست در سال ۱۳۸۱ مقام دوم بازیگر طنز کشور را از آن خود کند. او بیش از ۵۰ نمایش نامه از جمله قسط طلبان ، زالو و در انتظار دکتر را به رشته تحریر درآورده و از جمله کارهای مشهور او می توان به فیلم لباس عید ، حکایت های ماه رمضون و بازی در سریال آقای گرفتار و سریال پشت کوه های بلند نام برد.بعد از پیروزی انقلاب اسلامی زیر نظر ارشاد اسلامی وانجمن هنر های نمایشی با همکاری دوستان هنرمند انجمن نمایش شهرضا را تاسیس نمودند .در سال ۱۳۶۹ با بازی در سریال تلویزیونی بهلول همکاری با سیمای مرکز اصفهان را آغاز کرد . او در سال ۱۳۸۱در نمایشهای طنز کشور مقام دوم بازیگری را کسب نمود . او باز ی در نمایشهای کی به کیه ،زالو سر نوشت قسط طلبان ، درد سر نوروز ، عروسی مادر بزرگ ،لطایف بهلول ،حادثه پایان یک جنجال ، کلاف ، خشت اول ، گردو ، یکی بود یکی نبود ،پشت کوههای بلند وسایه روشن را در کارنامه خود دارد . او هم اکنون به نویسندگی وبازیگری در صدا وسیمای مرکز اصفهان مشغول می باشد.

 

خروج از نسخه موبایل
رفتن به نوار ابزار