نماد سایت سایت معرفی شهرستان شهرضا – شهرضا اینفو

دکتر خلیل الله ناظم

دکتر خلیل الله ناظم در سال ۱۳۳۳ درشهررضا بدنیا آمد. وی سال ۱۳۳۹ وارد مدرسه شد و در سال ۱۳۴۵ مقطع دبیرستان را آغاز کرد.وی پس از قبولی در رشته پزشکی دانشگاه تهران و تحصیل در رشته پزشکی عمومی ،جزو ۵ درصد اول فارغ التحصیلان دانشگاه بود به همین مناسبت در بیمارستان شفایحیائیان به عنوان دستیار ارتوپد پذیرفته شد.دکتر ناظم در سال ۱۳۶۲ تخصص خود را اخذ کرد. او همچنین دوره فلوشیپ زانو را در سال ۱۳۷۷ از دانشگاه ورستر انگلستان دریافت نموده است.نامبرده هم اکنون عضو هیئت علمی و دانشیار دانشگاه عوم پزشکی اصفهان می باشد.
گروه : علوم پزشکی
رشته : ارتوپدی
گرایش : جراحی زانو
والدین و انساب : پدر و مادر خلیل الله ،اهل شهررضا بوده اند پدرش کارگر و مادرش خانه دار بود.وی نیز ۵ برادر و خواهر دارد که همگی آنها دارای تحصیلات دانشگاهی می باشند.
اوضاع اجتماعی و شرایط زندگی : خلیل الله ناظم در خانواده ای کارگری و پرجمعیت متولد شد. پدر خانواده به شغل آزاد اشتغال داشت و مادر خانواده هم خانه دار بود.
تحصیلات رسمی و حرفه ای : ۱۳۳۹-۱۳۴۵ دبستان دولتی ملک شهررضا
۱۳۴۵-۱۳۵۱ دبیرستان سپهر شهر رضا
۱۳۵۱-۱۳۵۸دانشکده پزشکی دانشگاه تهران
۱۳۵۸-۱۳۶۲ دستیار ارتوپدی بیمارستان شفا یحیائیان تهران
۱۳۷۷ دوره فلوشیپ دانشگاه ورستر انگلستان

خاطرات و وقایع تحصیل : ” در برترین مدرسه شهررضا تحصیلات ابتدایی را گذراندم. در سرتاسر دوران مدرسه و دبیرستان تقریبا بدون رقیب شاگرد اول بودم در همان سال به عنوان بهترین شاگرد و ممتازترین محصل شهرمان انتخاب شدم.در دوران دبیرستان در مسابقات علمی استانی در چندین رشته نفر اول شدم در دیپلم متوسطه نیز نفر اول شهر مان بودم. من در کنکور سراسری نفر ۴۸ کشور بودم.”
از دیگر خاطرات دکتر ناظم شرکت در انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی و بعد شرکت در جنگ تحمیلی است. ایشان در این باره چنین می گوید:” تقریبا در تمام عملیات حضور داشته و به مداوای مجروحان مشغول بودم و شاید بیشترین تعداد مجروحان در سطح کشور را چه در دوران دستیاری و چه بعد از فارغ التحصیلی بنده عمل کرده ام”
فعالیتهای ضمن تحصیل : خلیل الله ناظم در کنار فعالیت های تحصیل به تدریس خصوصی به همکلاسیهای خود می پرداخت.
استادان و مربیان : دکتر ناظم از کلیه اساتید دانشکده پزشکی تهران از سالهای ۱۳۵۱ تا سال ۱۳۵۸ و نیر اساتید ارتوپدی بیمارستان شفایحیائیان از سال ۱۳۵۸ تا سال ۱۳۶۲ به نیکی یاد می کند.
هم دوره ای ها و همکاران : ” در دوران پزشکی عمومی ۲۰۰ همدوره ای داشته ام که تعدادی از آنها بخارج از کشور و تعداد زیادی در حال حاضر کادر هیئت علمی بوده و یا بعنوان پزشک و متخصص مشغول به کار می باشند”
همسر و فرزندان : دکتر خلیل الله ناظم در سال ۱۳۶۰ با همسر خود که لیسانسیه علوم ازمایشگاهی و خانه دار است ،ازدواج کرد. ماحصل این ازدواج چهار فرزند دختر می باشد.که به ترتیب دانشجوی دندانپزشکی دانشگاه اصفهان،معماری دانشگاه پردیس اصفهان ،برق دانشگاه صنعتی اصفهان و محصل می باشند.
مشاغل و سمتهای مورد تصدی : مشاغل و سمتهای اداری و مدیریتی دکتر خلیل الله ناظم به قرار زیر است:

• عضو هیئت بورد تخصصی به مدت ۱۰ سال
• کارشناس ارتوپدی در نظام پزشکی ‏
• مسئول آموزش دستیاران ‏
• ریاست اورژانس و درمانگاه ارتوپدی بیمارستان الزهرا بیمارستان الزهرا. ‏۱۳۸۱ – ۱۳۸۵
• معاونت گروه ارتوپدی پزشکی علوم پزشکی اصفهان. ‏۱۳۸۰ – ۱۳۸۵
• معاونت گروه ارتوپدی پزشکی ‏۱۳۷۲ – ۱۳۸۵
• مسئول کمیته امتحانات دستیاری ارتوپدی ‏۱۳۸۵ – ۱۳۸۵
• هسته آموزشی گروه ارتوپدی ‏۱۳۸۱ – ۱۳۸۵
• عضو شورای پژهشی دانشکده پزشکی ‏۱۳۷۸ – ۱۳۷۹
• رئیس بخش ارتوپدی بیمارستان الزهرا ‏۱۳۷۲ – ۱۳۷۶

مراکزی که فرد از بانیان آن به شمار می آید : • کشت غضروف بر روی سلولهای غضروفی زانو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. ‏۱۳۸۳
شاگردان : خلیل الله ناظم در باره دانش آموختگان خود چنین می گوید: ” در طی بیش بیست سال فعالیت علمی کلیه دانشجویان پزشکی اصفهان و کلیه دستیاران ارتوپدی به عنوان شادگر اینجانب بوده اند”
چگونگی عرضه آثار : دکتر ناظم تاکنون بیش از ۲۵ مقاله در مجلات مختلف علمی به چاپ رسانیده است.

آثار :
۱  تشخیص و درمان بیماریهای استخوان ،مفاصل و ستون فقرات
ویژگی اثر : فرهنگ مردم. ‏۱۳۸۲

 منبع:وبلاگ حبیب اله فاضل

خروج از نسخه موبایل
رفتن به نوار ابزار