نماد سایت سایت معرفی شهرستان شهرضا – شهرضا اینفو

استادپریش

استاد پریش

استاد پریش

 

استاد بهرام سیّـاره در سال ۱۳۲۳ در شهرضا متولّد شد . در سال ۱۳۶۳ و در سن ۴۰ سالگی سرودن اشعار را به صورت رسمی آغاز نمود.دو دیوان ازایشان درانتشارات سفر صبح و روزنه به چاپ رسیده است و در مدّت کوتاهی پس از انتشار آنها با استقبال علاقمندان مواجه شد و کمیاب گردید.
سبک اشعارش آمیخته ای از اصفهـانی و عراقـی است و خمیر مایۀ کلامش توحید ، عاشقانه زیستن ، آزادگی و بی نیازی است . در سروده هایش از مضمون های ابداعی و تازه به سبک غزل با همۀ ترکیب ها بهره گرفته است ابتکار تازۀ پریش سرودن اشعار فولکلـور است که شدیداً مورد علاقۀ مردم است ، سادگی تعابیر و بیان تضادها و مشکلات مردم سخن او را بر دل مردم که به آنها عشق می ورزد نشانده وازعارف و عامی خود و زندگی رادرشعر او می جویند .اثری جدید از شعرهای محلی و مادری او در دست تهیّه است ، دیوان سوم او نیز با هنر خوشنویسی استاد جعفـری و تذهیبی هنرمنـدانه آمادۀ چاپ است که به زودی با نفیس ترین طرز چاپ و تقدیم هنردوستان می شود.

دارای همسر و ۵ فرزند است و افتخارش به خود ساختگی و آرزویش شادی و لبخند مردمی است که در کنار آنها زندگی می کند.

استاد ” پریش” ساعت هشت صبح روز بیستم مردادماه ۹۱ در ۶۷ سالگی در شهرضا درگذشت و پدرش استاد قاسم سیاره متخلص به “آشفته” که طاقت دوری فرزند را نداشت کمتر از سه ساعت همسفر وی شد و به دیار باقی شتافت پیکر این دو شاعر پرآوازه عصر پنجشنبه با حضور خیل عظیم هنرمندان و مردم شهرضا تشییع و در جوار امامزاده شاهرضا-صحن علما به خاک سپرده شدند.

خروج از نسخه موبایل
رفتن به نوار ابزار